Salgsanalyse

Ta bedre beslutninger med analyser og dashboards skreddersydd faghandelen

checkmark

Analyser på dagsferske data

checkmark

Tilpasset leverandører til Nordisk faghandel

checkmark

Fleksibilitet for skreddersøm

Scanox logo
Orkla logo
Gjøco logo
Jotun logo
Jordan logo

1. Sammenlign enkelt kundene dine på tvers av kjede-, region- og marked.

Med Bamboo får du tilgang til dagsferske tall fra dine kunder, og du oppdager raskt hvilke av butikkene dine som gjør det bra, og hvilke som ligger etter.

2. Oppdag hvilke av kundene dine som ikke følger samme positive trend

Med Bamboo kan du effektivt sammeligne kundene dine mot andre butikker i samme kjede, eller lignende butikker over hele landet. En plutselig nedgang i salgsverdi hos en butikk kan gjøres noe med - men kun hvis du får dataen raskt nok.

3. Finn grunnen til lave prestasjoner på rekordtid

Grunnene til en plutselig nedgang i salg kan være mange. I Bamboo finner du raskt frem til svarene. Ettersom Bamboo også henter ut innkjøpstall fra kundene dine, så hjelper vi deg å holde styr på distribusjon og fokusprodukter.

checkmark

Se raskt om butikkene dine ikke har tatt inn produkter fra avtalt sortiment

checkmark

Oppdag om fokusprodukter faktisk blir tatt inn

checkmark

Finn ut om butikken følger samme smarte innkjøpstrender som andre

4. Bamboo lar deg bli en enda bedre rådgiver for kundene dine

checkmark

Sanntidsdata lar deg agere nå - ikke når det er for sent

checkmark

Bygg sterkere- og sunnere kunderelasjoner

checkmark

Oppdag nye gode salgsmuligheter, og mye mer…

Book demo

I Bamboo har vi samlet alle analysene vi mener et moderne salgsteam fortjener.

Hvilke kunder har en positiv trend, og hvilke har en negativ.

Få innsikt i hva som selger, og hva som ikke selger like bra.

Oppdag om noen av dine kunder trenger umiddelbar oppfølging.

Finn ut om det er noen kjeder som burde følges opp på grunn av negative trender.

Se om du har farten som trengs for å oppnå personlige og selskapets mål.

Se hvor mye tid som brukes hos hver kjede, ned på aktivitetsnivå.

Få full kontroll på ditt distrikt

Faktabasert planlegging gir et bedre resultat enn synsing, og tiltak kan iverksettes før det er for sent.

checkmark

Hvilke kunder gjør det bra?

checkmark

Hvilke kunder gjør det mindre bra?

Finn enkelt ut hvilke produkter som mangler i butikker

Med en god sortimentskontroll vil dere oppleve færre tapte tapt salg.

checkmark

Har butikken kjøpt inn varene som er i fokus?

checkmark

Hvilke butikker har ikke denne varen inne?

Konstruktiv rådgivning i kundebesøk

Negative trender kan rettes opp i, og gjøres til noe positivt.

checkmark

Hvordan er denne kunden sammenlignet med andre kunder i området?

checkmark

Hvorfor selger vi så lite av et spesifikt produkt?

Hold et salgstempo som samsvarer med målene

Når jeg budsjettet om jeg fortsetter i nåværende fart? Hold kontroll på dine egne salgsmål med oppdaterte rapporter til enhver tid.

checkmark

Finn ut av hva du kan gjøre for å nå målene.

checkmark

Sammenlign ditt salgstempo med andres.

checkmark

Se effekten av tiltakene dine i sanntid.

Unike fordeler for deg og teamet ditt

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Enkelt beregne hvor mye av en varelinje som blir solgt i butikk
Vi benytter POS-tall på butikker i nærheten av valgt butikk, og valgt butikk, samt butikkens kjedes POS-tall for å beregne hvor mange en vare selger i sine respektive sesonger i området/kjeden.
Få rask beskjed når en butikk er på vei å gå tom for en vare
Gjennom en virtuell lagerstatus basert på innkjøpstall kan vi si når en butikk er på vei å gå tom for en vare, og enda bedre projisere hvor stort tapt salget kan bli frem i tid uten nytt innkjøp.
Beholde oversikt over pliktig-, fokus- og top sortiment
På tvers av kjeder, butikker og geografiske områder får du full oversikt over hvor produkter mest sannsynligvis mangler, og viktigere hvor mye inntekt som er på vei å gå tapt.
Beholde oversikt over pliktig-, fokus- og top sortiment
På tvers av kjeder, butikker og geografiske områder får du full oversikt over hvor produkter mest sannsynligvis mangler, og viktigere hvor mye inntekt som er på vei å gå tapt.

Innsikt tilgjengelig overalt - hele tiden

Med Bamboo får du visualisert dagsfersk data på både mobil, tablet og desktop. Slik får du og teamet ditt innsikten dere trenger for å prestere enda bedre når som helst, hvor som helst.

Få hjelp til å planlegge hverdagen med hjelp av kalender-, kart og forslag til hvem du burde besøke.
Bestill butikkmateriell rett fra applikasjonen, og få full oversikt over dine hyller.
Markedets beste dashboards, med full mulighet for skreddersøm.
Bestill enkelt varer til butikk basert på sortimentsførte- og/eller kampanjevarer.
Få full kontroll på hvilke aktiviteter som må gjennomføres ved kundebesøk og i salgsperioden generelt.
... og mye mye mer.

Dessuten utvikler vi nye funksjoner kontinuerlig.
Orkla House Care har alltid vært opptatt av at vårt salgsapparat skal skape verdi for våre kunder. Med Bamboo sørger vi for at vi har både et salgs- og rapporteringsverktøy, som leverer den kvaliteten og behovene et topp moderne salgsstyringsverktøy skal ha. Med vårt gode samarbeid med Bamboo vil vi også sørge for å ha et ledende verktøy også for fremtiden.
Anders Gåsemyr
Salgsdirektør, Orkla House Care
24.10.2023

Webinar: Distribusjonskontroll i faghandelen

Er du interessert i faglig påfyll innenfor distribusjonsfaget? Vi gleder oss til å dele våre erfainger og innsikt - enten du er bruker av Bamboo, eller ikke.

24 Oktober 2023

10.00 til 10.45

Gratis for alle deltakere

Nyt morgenkaffen samtidig som produktekspertene i Bamboo går igjennom hva som definerer god distribusjonskontroll som leverandør til faghandelen, og hvordan komme dit. I tillegg vil vi vise frem hvordan vi har full-automatisert prosessen i vår nye distribusjonsmodul, og hvordan kundene våres bruker den.

Fyll inn skjemaet under, og du vil motta mer informasjon om webinaret innen kort.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Kom igang på rekordtid

Sammen med våre kunder har vi laget en smidig prosess for onboarding som sikrer at du kommer i gang så raskt som mulig.

1. Oppstartmøte

I oppstartsmøtet kartlegger vi sammen hva for moduler som er av nytte for deg, og hvilken ekstra funksjonalitet som ønskes, samtidig som vi legger en plan for go-live.

2. Tilgang til data

Basert på hva for skreddersøm av datavisualisering du ønsker i Bamboo gir du oss nå tilgang til alle datakilder av interesse. Her hjelper vi deg absolutt hele veien.

3. Test-miljø settes opp

Vi setter nå opp et testmiljø, der du og teamet kan se over både data og rapporter, før dere gir tommel opp og vi går live med den ferdige applikasjonen.

4. Dere er nå igang med Bamboo! Oftest innen en uke fra oppstartsmøte

Uten Bamboo

…finner du ofte at avtalte sortimentsvarer mangler i hyllene etter at du har gått igjennom hyller og reoler

…synes du og teamet det noen ganger er vanskelig å følge med på hva som er hovedfokus i selskapet ditt akkurat nå

…er det ikke alltid lett for selgerne dine å prioritere tiden sin rett i en ellers hektisk hverdag

Med Bamboo

… så har du kontroll på pliktig sortiment og distribusjon, uten å være nødt å telle varer i hyllene manuelt

…blir det enkelt å til enhver tid holde styr på pågående kampanjer, konkurranser og hvilke produkter som er i fokus, med mer

… så kan teamet ditt agere på helt fersk data og innsikt, mens det fortsatt finnes tid til å agere, og på den måten skape verdi for både din bedrift, og dine kunder

Ønsker du å få mer ut av ditt salgsteam?
Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt for å avtale tid for en 15 minutters demo.

Med Bamboo får du all din data tilgjengelig en plass.
Du får alt du trenger av analyser og dashboards, rett ut av boksen.
I tillegg er det god mulighet for skreddersøm, inkludert rapporter, analyser og funksjoner.
Takk, din melding er mottatt!
Vi kontakter deg så fort som mulig.
Noe gikk visst galt. Prøv igjen snart!